Stránky

pondelok 1. augusta 2011

kázanie po anglicky

Dnes musím povedať bol veľmi zaujímavý deň. Ráno som kázal po anglicky - bol to síce už druhýkrát že som kázal po anglicky, ale tiež to bol zvláštny zážitok. Keďže manželský pár u ktorých strávim dva dni, obaja sú kazatelia, slúžia v dvoch zboroch. Ráno som teda mal kázať v jednom a poobede som mal povedať pár slov v druhom. Ráno som kázal v Trinity United Methodist Church (v preklade - Evanjelická metodistiká cirkev Svätej Trojice), v ktorej je kazateľka Loletuth Kalz a poobede v Wesley United Methodist Church, kde je kazateľ jej manžel John Kalz. Modlitebňa zboru, kde som kázal je krásna a veľká, ale žiaľ veľmi málo ľudí boli prítomní na bohoslužbách - zo 450 členov, koľko zbor má, dnes bolo 60 ľudí! Bolo pre mňa zvláštne keď na konci bohoslužieb som každému z ľudí prítomných podal ruku a mnohí mi povedali: "Pekná kázeň" - ale som si uvedomil, že ako je to aj v mnohých filmoch zobrazené, je to jednoducho zo slušnosti. Ale mne to nevadilo - pre mňa to fakt bol zážitok byť tam a hovoriť. Zbor vyzerá takto:





 














Niektoré z ďalších fotiek, ktoré som odfotil zo zboru.




Prítomný na bohoslužbách bol aj ich dištriktný superintendent, s ktorým sme išli potom na obed. Pri obede sme mali možnosť sa aj rozprávať o ich práci a o našej práci v Srbsku a čo ma osobne veľmi potešilo je že má veľký záujem o spojenie ich a nášho dištriktu! Popri práci sme sa samozrejme rozprávali aj o celkových podmienkách v Srbsku (politika, náboženstvo, ekonómia atď) a tým že už bol viackrát v Keni, v Afriki, vie si predstaviť niektoré podobné ťažkosti, ktoré môžeme mať ako ne-americkí metodisti.


Poobede sme boli v druhom zbore - Wesley UMC, kde bol skôr slobodný večer s pizzou a rozhovorom, kde som mohol predstaviť EMC v Srbsku a potom sme sa mohli aj trochu viac rozprávať.  












Aj popri všetkom peknom čo som prežil, celý deň som bol veľmi nahnevaný na Delta leteckú spoločnosť, lebo ešte stále je môj kufor v Minneapolise a nijako ho neposielajú...Netuším čo si zajtra oblečiem...


Aby trocha zlepšili moju náladu, pozerali sme jeden seriál s názvom Farár z Dibleyho - jeden anglícky seriál, ktorý hovorí o jednej malej fare v Angikanskej cirkvi, ktorá dostála nového farára - ženu! A dejú sa tam všelijaké zaujímavé komické situácie a je to fakt super na pozeranie...škoda, že ho nikdy u nás neukazovali.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára