Stránky

pondelok 8. augusta 2011

Dlhá cesta pred nami

Dnes (nedeľa) už oficiálne bol rozhod a ráno boli záverečné bohoslužby, na ktoré som ja nešiel, lebo Dittmanovci prišli pre mňa a išli sme do ich mesta, teda do Gainesville v štáte Georgia. Ale pred tým než sme prišli do ich mesta, museli sme prejsť dlhú cestu - asi 6 hodín - a prejsť do iného časového pásma, tak sme teraz "len" šesť hodín za väčšinou Európy a ešte sme pred tým išli do jedného druhého mesta, ktoré sa volá Union Point, aby sme boli prítomní na bohoslužbách - ordinácii jedného ich priateľa, Bob Abernathy ktorý sa stal kazateľom Presbyteriánskej cirkvi v tom meste. Tento človek má naozaj zaujímavý životný príbeh a ja som ho spoznal vlastne ešte pred dvomi rokmi, kedy mi vyrozprával, že keď mal 64 rokov nastúpil na štúdium teológie! Keď sme sa stretli mal 66 rokov a ešte rok zakončiť školu a od ako zakončil so školou, snažil sa nájsť zbor, na ktorom by pôsobil. Trvalo mu to asi rok a nakoniec aj podarilo. Ten malý kostolík vyzerá takto:





Vnútro modlitebni spolu s ich novým kazateľom vyzerá takto:


Bohoslužby boli veľmi čudné - trvali viac než hodinu a pol a stredobodom celého ako keby bol ten človek, ktorý mal byť ordinovaný. Najväčší rozdiel, ktorý som videl medzi ordináciou v metodistickej a presbyteriánskej cirkvi bol v tom, že ordinovaný kazateľ v presbyteriánskej cirkvi je ordinovaný v určitom zbore (na ktorom môže zostať aj celý život), kým v metodistickej cirkvi je ordinovaný do všobecnej cirkvi, čo znamená, že počas svojej služby môže služiť vo viacerých zboroch.

Vždy som bol zvedavý aká je tá presbyteriánska cirkev - ako prebiehajú bohoslužby - a musím povedať, že som bol trochu neprijemne prekvapený, lebo okrem toho, že majú presne určený poriadok bohoslužieb, ktorý je dosť nemenný, v jednom okamihu sa modlili (vlastne čítali) modlitbu pokánia/vyznania - čo vôbec nie je zlá modlitba - ale po tom kazateľ vyhlásil: "Na základe moci, ktorú v Ježišovi Kristovi mám, vyhlasujem že sú vaše hriechy odpustené". Verím, že pokiaľ sa ľudia s úprimným srdcom modlia tú modlitbu, hriechy naozaj budú odpustené, ale nie je to paušálne, že keď vyslovím tie slová ako určitú mantru, teda ani nebudem rozmýšľať nad tým čo hovorím, že automaticky aj vtedy moje hriechy budú odpustené. Všetko je vo vzťahu k Pánovi. Môžem mať aj tie najkrajšie a najvýrečnejšie slová, ktorými sa Pánovi budem modliť, pokiaľ nie sú úprimné, modlím sa zbytočne a to zostane len na slovách!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára