Stránky

utorok 2. augusta 2011

horúci pondelok

Dnes som mohol trochu oddýchnuť, aj keď sme potrebovali najskôr odísť do obchodu kúpiť niečo na oblečenie, keďže kúfor ešte stále neprišiel.


O dvanástej sme mali stretnutie so superintendentom dištriktu Covington - kazateľ Kevin Burney, ktorý dozerá asi 70 cirkví. Mali sme rozhovor, teda pokračovanie rozhovoru o Srbsku a možnosti vzájomnej spolupráce. Spolu sme išli na obed a boli tam prítomní aj ďalší dvaja kazatelia z okolia, takže sme do kopy boli šiesti. Ochutnal som zaujímavú špecialitu, ktorá sa volá Kentucky Hot Brown a vyzerá to asi takto:






Ale to čo bolo zaujímavé bolo to čo sme dostáli ako predjedlo - Vyprážané zelené paradajky. Ako som už skorej vedel, tu na juhu USA všetko vyprážajú, dokonca som počul, že jedia aj vyprážané maslo - vezmú kocku masla a hodia do fritézy a potom to zjedia. No, hnusné. Ale tieto vyprážané paradajky boli naozaj chutné. Aj to som odfotil a vyzerá to takto:





Po obede sme všetci spolu išli navštíviť jeden zo zborov - Asbury United Methodist Church v mesteču, ktoré sa volá Highland Heights. V priestoroch tohto zboru sa nachádza aj sídlo dištriktu.


Pekná tabuľa, ktorá sa nachádza pred zborom, pri ulici


 Zbor sa volá po jednom z prvých dvoch biskupov Metodistickej episkopálnej cirkvi v Amerike, ktorá vznikla po osamostatnení cirkvi od Anglikánskej cirkvi, roku 1784 a John Wesley vtedy ustanovil dvoch biskupov, aby sa starali o novú cirkev v Amerike - Francis Asbury a Thomas Coke. Budova zboru vyzerá takto:








Takže sám biskup Asbury založil tento zbor a dokonca majú aj pamätnú dosku, na ktorej to píše:






Vnútro modlitebne vyzerá takto:






 Niektoré detaily z modlitebne:










Potom čo sme navštívili tento zbor, kým sme sa prechádzali okolím, tak sme našli niektoré ďalšie metodistické zbory:










Keďže John a Loletuth bývajú na okraji mesta, často ich navštívujú rôzne zvieratá - napr. jeleň:




Aj večer sme sa prechádzali po meste Covington a dokonca sme prešli aj cez rieku do iného mesta Cincinnati, ktoré sa vlastne nachádza v inom americkom štáte - Ohio. Tu je niekoľko fotiek:


















Takže, bol to v celosti celkom pekný deň, aj keď ešte stále som mal veľmi zlý pocit, lebo môj kufor prišiel až o pol dvanástej v noci a keď som ho otvoril, takmer všetko bolo mokré! Pre zbory, ktoré som navštívil sme pripravili nejaké pohľadnice a ani sám netuším prečo som ich dal do kúfra - všetky boli mokré...Nevedel som či mám plakať alebo kričať. Po tomto som sa rozhodol, že definitívne pri návrate domov pôjdem na letisko a budem žiadať aby mi vrátili peniaze, ktoré som potrovil na kúpu nových vecí. Dúfam, že mi to aj odsúhlasia.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára