Stránky

utorok 11. augusta 2009

Velmi neprijemne prekvapenie...

Ako spravni krestania sme sa Europska skupina vybrali vyhladat metodisticku cirkev, kde pojdeme na bohosluzby. Ja som na nete vyhladal, ze v celom Nashville jesto 49 zborov! V blizkosti (10-15 min peso) boli az dva zbory, o ktorych nam povedali, ze jeden je vacsi a je pomerne tradicny zbor a ten druhy je otvoreny zbor a je viac komunitny zbor... Ja som chcel ist do velkeho zboru, zazit take bohosluzby, ale vsetci ostatni chceli ist do toho druheho, tak sme tam isli.. Hned ako som zbadal tabulu, na ktorej bolo napisane Edgehill United Methodist Church, na ktorej bola postavena mala vlajka - duha, vedel som, ze to nedopadne dobre... :((( A tak to aj bolo... Vsetko bolo v poriadku, kym este bohosluzby nezacali, vsetci boli taki radi, ze sme prisli, dokonca z tak dalekej Europy, ale vsade boli slogany - All means all (vsetci, znamena vsetci), alebo, ze su Reconcilling church (cirkev, ktora zmieruje), vsade boli duhove vlajky s roznymi veci nakreslenymi, napisanymi... Ini ci naozaj im bolo dobre, alebo nechceli povedat, ale sa vsetci tvarili ako keby bolo vsetko v poriadku. To co mi aj pocas bohosluzieb bolo cudne, ze nikdy ten kazatel nepovedal - v mene Otca, aj Syna a Ducha Svateho, ale vzdy povedal - v mene Rodica, Syna a Ducha Svateho. Povedal som si, no to je zaujimave, ale az neskor sme zistili preco to hovoril - bola vysluhovana vecera Panova a v ramci liturgie sme na konci odriekali Otce nas! Cez projektor to premietali co mame citat a vsetko bolo OK, az kym nevyskocili slova - Otce nas, Matko nasa, ktori si v nebesiach (Our Father, Our Mother, who art in heaven).... Ja som zamrzol... Nemohol som verit... Vtedy sa mi tak otvorili oci a hned som v zbore videl dva zenske pary, ktorych spravanie ukazovalo na to, ze ich vztah presahoval len priatelstvo! Moja sanka padla...Ostal som bez slov a hned ako sa vsetko skoncilo som prvy vybehol von sa nadychnut cerstvy vzduch... Ani slovo som potom nepovedal, az kym sme neprisli do centra, kde sme boli ubytovani...


Ja viem, ze ja dokonaly nie som, ale vzdy je Duch Svaty tu, aby mi poukazal na chyby, ktore som urobil, aby som sa mohol pokajat.. Ale do takej miery vykrutit slovo Bozie, ze robime kompromisy s vecmi, za ktore vidime jasne, jednoznacne, ze Boh to tak nechce... Azda sa z nas stanu katolici, ktori uviedli kult Marie, lebo si uvedomili, ze vela ludi nikdy nemalo otca vo svojom zivote a mysliac si, ze im bude tazko prijat Boha za figuru otca, ale kedze mali matku, aby mohli v naruci Mariinom najst oddych a porozumenie. To je taka hereza, ze je to hroza. My si niekedy neuvedomujeme, ze my sme ti, ktori sme obmedzeni a snazime sa takisto obmedzit aj Boha. Je Boh muz? Nie! Tak je potom zena? Nie! Tak co je potom? Nevieme! My sme ti, ktori musime vsetko zadelit do roznych kategorii... Nemyslim si, ze Boh vobec ma pohlavie, lebo Boh stvoril pohlavia u ludi, aby sme naplnili prve prikazanie, ktore dal - plodte sa a mnozte sa a naplnte tuto zem! Niekedy je tak tazko prijimat veci od Boha s vierou, ze vsetko sa snazime pochopit, analyzovat, zadelit, pytvat... Ale, Boha pochopit nemozeme... Jeho svojim rozumom nemozeme obsiahnut, lebo je On neobmedeny - vsevediaci, vsadepritomny, vsemohuci, svaty a som stastny, ze sluzim takemu Bohu, lebo som sa naucil, ze vzdy ked sa snazim Boha strepat do skatulky, vzdy ma "sklame", lebo On nechce konat tak ako som si ja predstavil nieco...On tak nerobi...Ale preto ked ho necham, aby On bol ten, ktory naplanuje moj zivot, vtedy viem, ze to bude omnoho uzasnejsie nez som si to dokazal predstavit :)


Fiha...Tu som sa dostal do velmi ostrej teologickej debaty :))) Ale, velmi som dnes bol prekvapeny tym co som videl a pocul...


Nech nam je Hospodin milostivy, aby sme vzdy len Jeho hlas nasledovali, aby sme sa nestratili, alebo aby nas litera nezabila! Boh nam vo svojej nekonecnej mudrosti zjavil presne tolko kolko potrebujeme, na to, aby sme mu sluzili oddane cely svoj zivot!!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára