Stránky

streda 12. augusta 2009

Priebeh konferencie...

Konferencia zacala v nedelu poobede so spolocnymi bohosluzbami, na ktorych sme mali znovu Veceru Panovu, a uvodne slovo mala jedna kazatelka, cernoska z Philadelphie a tak super hovorila - jej prejav bol fantasticky, ale aj slova, ktore hovorila boli take hlboke, ze som zasol...


Aj dnes som mal moznost sa rozpravat s tolkymi ludmi, ze ani netusim kto sa ako vola - ale to co bolo zaujimave, ze aj ludia z Ameriky boli najroznejsi narodnosti, ako to oni hovoria Africky-American, Azijsky-American, Hispansky-American, Tongania (co je jeden ostrov v Pacifiku, o ktorom sa len pamatam, ze som cital v ucebnici geografie - a teraz sa mi podarilo dvoch chlapcov aj spoznat) a Filipino-Americania. Aj ked tam neboli ludia zo vsetkych statov, boli tam od Havaj az po New York, od Texasu po Michigan a bolo to celkom cool :))) Ale mi kazdopadne bolo najlepsie pocuvat ako rozprava jedno dievcatko, 17-rocne, ktore je z Juznej Karoliny a je cernoska a ma taky husty geto prizvuk. Ja som sa nemohol dost napocuvat ako ona hovorila, tak som ju poprosil, aby mi povedala niektore vety, za ktore som vedel, ze budu fantasticky zniet!


Zvysok konferencie bol na jednej strane pomerne nudny, lebo sme vela krat sa tocili okolo jedneho bodu a nevedeli sme sa vymotat, ale som na druhej strane uzival, lebo bol taky poriadok a kazdy sa musel hlasit ked chcel mat slovo - bola to prava pracovna konferencia - a uzival som preto, ze som vedel co sa deje a mohol som mat dobry prehlad... Dobra vec z toho je, ze keby som sa kandidoval za nejaky politicky post, budem vediet debatovat... Sice zateraz iba po anglicky, ale aj to je nejaky zaciatok...


Velmi tazke mi bolo zo zaciatku, ked som objavil, ze velka vacsina ucastnikov na konfere boli vo veku 15-20, tak som sa zacal citit velmi stary... Ale, ako dni prechadzali, ako sa mi podarilo spoznat ludi, rozpravat s nimi, objavilo sa vo mne moje vnutorne dieta :))) Aj ja som zacal robit tam nedobizne :D Nic strasne, ale viem, ze som parkrat aj prehnal zo zartami... Ale, takto bolo vsetko super!! Ludia boli maximalne otvoreni, komunikativni a az som aj stretol jedneho chlapa, ktory je z Angoly, ktoreho sestra pracuje vo velvyslanectve Angoly v Belehrade a v isty den ako ja cestuje do Belehradu ju navstivit a bude tam 10 dni, tak sme sa dohodli stretnut! Bol som si isty, ze niekde medzi diplomatmi musi byt aj nejaky metodista! A mal som pravdu... Kto vie, mozno je prave toto ten prvy krok, ktory jedneho dna dovedie k tomu, zeby sme znovu mali zbor v Belehrade... Tak, asi je to na prvom mieste na Bohu :))


Stravovali sme sa fantasticky! Kazdy den sme mali nieco ine a vsetko bolo take chutne, ze si myslim, ze som trocha aj pribral :((( A poviem vam nieco - Americka pizza - nic moc; existuju naozaj len dve pizzerie, v ktorych som za cely svoj zivot jedol naj-naj-najlepsiu pizzu - Evijo v Bystrici a pizzeria v Bosilove v Macedonsku! Ale, najhorsie, do pitia ti Americania kladu tolko ladu, ze je to nezdrave - naplnia ti pohar s ladom a potom este len troska doleju niecoho na pitie... Preto ma aj hrdlo zacalo skriabat... Snad len neochoriem, lebo co si pocnem do konca cesty... A vlastne este na to vsetko, boli tu dvaja, co su chori - mali nadchu, tak dufam, ze ma nenakazia...


Jeden den sme boli pritomni na stretnuti Board of directors of General Board of Discipleship (tazko prekladatelna veta :) a bolo ich tam aspon 100 - to je taka masineria, ze je to hroza... Ale, podarilo sa mi pobrat niektore reklamne letaciky a material, za ktore verim, ze aj nam budu moct pomoct pri urcitych situaciach... Ale, to co ma pocas celej konferencie velmi potesilo je, ze som videl, ze moje predsudky voci Americanom, ze su vlazni krestania nie je pravda! Mohol som sa presvedcit podla rozpravania tychto mladych ludi, ze naozaj myslia to vazne s Bohom! Vdaka Bohu za to! A dalsia vec, ktora ma potesila je, ze sa nasa cirkev zacala otvarat viac aj ku nam, ne-Americanom, a ze chcu s nami spolupracovat a existuju tisice a tisice sposobov ako uskutocnit take nieco...


Po vsetkom co som prezil na tejto konferencii, vediac cim vsetkym som presiel pred konferenciou, kym som sa pripraval na cestu, som si absolutne isty, ze ma Boh tu naozaj chcel mat! A som Mu naozaj za to vdacny, lebo som tolko veci objavil, nove veci som sa naucil, spoznal som novych ludi, zazil uzasne veci a som si isty, ze je toto len zaciatok!!


A lud Bozi povedal: AMEN!!!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára